Lodziarz – Kino Muza
Wiemy, co gramy
ICE CREAM MAN

Lodziarz

Mężczyzna podaje loda w rożku, w wafelku zamiast gałki lodowej jest głowa mężczyzny.
reż. Norman Apstein
USA
1995
86’
Plakat przedstawia dłoń trzymającą loda w rożku, kremowy lód ma demoniczne oblicze.

Na lody z nutką szaleństwa zaprasza kultowy lodziarz, który zmrozi wasze nerwy, rozerwie kubki smakowe, zmiażdży gałki i roztopi mózgi!

Lodziarza można od pierwszego wejrzenia albo pokochać, albo znienawidzić. Wszystko zależy od tego, czy ten kultowy horror komediowy z 1995 r. weźmie się na serio, czy jednak uwierzy twórcom przekonującym, że Lodziarz miał być pastiszem kina grozy. Tej wersji zresztą, dla własnego komfortu najlepiej się trzymać.

Obsada robi wrażenie, ale aktorstwo jest grubo poniżej pewnych standardów, podobnie zresztą jak realizacja. Mimo to, z jakiegoś dziwnego powodu Lodziarz wciąga od pierwszej sceny, balansującej na granicy tandety i umowności rekonstrukcji z programu typu true crime z lat 90.

Film zaczyna się od czarno-białej, stylizowanej na kino lat 30. sceny. Mały Gregory jest świadkiem, jak jego ukochany lodziarz zostaje zamordowany przez grupę gangsterów, którzy podjeżdżają pod jego ice trucka i w biały dzień przeszywają gradem kul. Straumatyzowany Gregory trafia do szpitala psychiatrycznego i już jako dorosły mężczyzna idzie w ślady swego idola z dzieciństwa. Jako lodziarz nie cieszy się jednak specjalną sympatią okolicznych dzieci, mieszkających na idyllicznym osiedlu. Może to przez szaleńczy grymas na twarzy? A może chodzi o to, że Gregory własnoręcznie produkowane lody zaprawia kawałkami ciał zwierząt i ludzi? Nie wiadomo. W każdym razie, tajemnicze zaginięcia dziwnie zbiegają się w czasie z dźwiękami melodyjki obwieszczającej pojawienie się samochodu lodziarza.

Film w kilku scenach ociera się o inteligentną satyrę na amerykańską klasę średnią, ale generalnie jest słabo. Natomiast dialogi bywają tak czerstwe, że tylko Clint Howard, brat Rona ratuje jakoś cały film przed katastrofą.. Z charyzmą i brawurą gra swoją pierwszą od lat główną rolę. Na ekranie towarzyszą mu prawdziwe legendy kina klasy B, które czasami pojawiają się jedynie na kilka minut. Olivia Hussey (Czarne Święta) gra ekscentryczną pielęgniarkę, David Warner (Gabinet figur woskowych, W paszczy szaleństwa) wciela się w pastora, Jan-Michael Vincent (gwiazda serialu Airwolf) jest niezbyt rozgarniętym detektywem, a Sandahl Bergman (Conan Barbarzyńca, Czerwona Sonja) jedną z uprzywilejowanych matek.

Lodziarz sponsorowany był częściowo przez firmę Converse, stąd liczne, nie do końca zrozumiałe ujęcia obuwia, które mogą zastanawiać w czasie seansu. Jednak nie jest to najdziwniejsze w tym filmie, co już samo w sobie powinno dać do myślenia.

 

Jeszcze dziś

Kobieta w samochodzie na miejscu kierowcy spoglądająca na pasażera. 14:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Nie obiecujcie sobie zbyt wiele po końcu świata Sugestywny i prowokacyjny obraz wyzysku oraz społecznych nierówności. O swojej nowej produkcji Jude mówi, że to połączenie komedii ze specyficznym kinem drogi.
Para tańcząca na balu. 15:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Kulej. Dwie strony medalu To wielowymiarowa historia sportowca, jego triumfów na ringu, kolorytu epoki, ale także opowieść o burzliwych losach małżeństwa.
Kobieta trzymająca aparat przed dużą grupą ludzi. 15:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Lee. Na własne oczy Modelka, muza artystów, która porzuca bezpieczne i dostatnie życie, by uzbrojona jedynie w aparat fotograficzny wyruszyć na front.
Mężczyzna golony w zakładzie zamkniętym. 17:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Joker: Folie à deux Harleen, psychiatra w szpitalu Arkham, zakochuje się w tajemniczym pacjencie, Jokerze. Razem próbują uciec z zakładu, niosąc ze sobą burzliwy romans pełen szaleństwa.
My, nasze zwierzęta i wojna - kadr 17:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 My, nasze zwierzęta i wojna W obliczu przemocy i wojny obywatele Ukrainy jednoczą się, by ratować zwierzęta pozostawione przez tych, którzy zostali zmuszeni do ucieczki.
Para tańcząca na balu. 18:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Kulej. Dwie strony medalu To wielowymiarowa historia sportowca, jego triumfów na ringu, kolorytu epoki, ale także opowieść o burzliwych losach małżeństwa.
Robot trzymający przed sobą małe pisklę. 19:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Dziki robot | napisy PL Film na podstawie bestsellera New York Timesa, autorstwa Browna. Historia robota ROZZUM, który rozbija się na niezamieszkanej wyspie i musi się przystosować do surowego otoczenia.
Ogr opowiada straszną historyjkę. 20:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Shrek Shrek żył sobie szczęśliwie w swojej samotni na bagnach. Do czasu… Jego spokój został zakłócony inwazją dokuczliwych postaci z bajek wygnanych z królestwa przez  złego Lor...
Para tańcząca na balu. 20:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Kulej. Dwie strony medalu To wielowymiarowa historia sportowca, jego triumfów na ringu, kolorytu epoki, ale także opowieść o burzliwych losach małżeństwa.
Kadr przedstawia kobietę siedzącą przy stole, przed nią znajdują się kolejne trzy osoby 21:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Armand Drobny szkolny incydent między dwoma chłopcami rozpala wielki konflikt między rodzicami i nauczycielami.
Gramy!
Joker: Folie à deux
reż. Todd Phillips
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące