Wiemy, co gramy
MENU

GIPSY QUEEN

reż. Hüseyin Tabak
Niemcy
2019
112’

Ali, bohaterka filmu Hüseyina Tabaka, jest rumuńską Romką. Skonfliktowana z ojcem i wykluczona ze swojej społeczności decyduje się na wyjazd do Niemiec. Jako samotna matka dwójki dzieci, bez wykształcenia i zgody na pobyt, skazana jest na dorywcze, wyniszczające zdrowie prace i na poniżający wyzysk przez pracodawców. Pewnego dnia trafia jako sprzątaczka do nocnego klubu w hamburskiej dzielnicy St. Pauli, w którego piwnicach odbywają się zawody bokserskie. Obok ringu jest też sala treningowa, gdzie Ali czasami wyładowuje swoje narastające frustracje. Właściciel lokalu, były bokser, szybko rozpoznaje, że Ali nie jest amatorką. Kiedy jeden z występujących w klubie sportowców porzuca pracę, proponuje jej zastępstwo.

Gipsy Queen nie jest filmem o sporcie, boks jest tu tylko jednym z elementów życia bohaterki, która każdego dnia balansuje na egzystencjalnej granicy. Wyzysk w pracy, poniżenie z tytułu pochodzenia, samotne macierzyństwo, konflikt z dorastającą córką, która nie rozumie oraz nie akceptuje odrzucenia i szkolnego mobbingu, zagrożenie odebraniem dzieci przez Jugendamt i nieustające kłopoty finansowe, to codzienne problemy, z którymi mierzy się Ali. Boks, który kiedyś uprawiała, wydaje się dawać jej siłę i być może stanie się szansą na zmianę życiowej sytuacji.

Zwiastun
Nagrody
Tallinn Black Nights Film Festival 2019
Najlepszy film
Austrian Film Award 2020
Najlepszy aktor
German Screen Actors Awards 2020
Najlepsza aktorka
Guenter Rohrbach Filmpreis 2020
Najlepsza aktorka
Jeszcze dziś
15:15 SALA 1 Bo we mnie jest seks Lata 60. Przed ekranami czarno-białych odbiorników zasiadają miliony Polaków. I nagle ktoś przykuwa ich wzrok. To Kalina, pierwsza seksbomba PRL-u, zwana polską Marilyn Monroe.
17:00 SALA 1 Bo we mnie jest seks Lata 60. Przed ekranami czarno-białych odbiorników zasiadają miliony Polaków. I nagle ktoś przykuwa ich wzrok. To Kalina, pierwsza seksbomba PRL-u, zwana polską Marilyn Monroe.
17:15 SALA 1 Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun Wes Anderson, w filmie Kurier francuski przenosi na ekran zbiór opowiadań publikowanych w amerykańskim magazynie ukazującym się w fikcyjnym dwudziestowiecznym mieście we Francji.
17:30 SALA 1 Wszystko zostaje w rodzinie Pełen zwrotów akcji rodzinny dramat o cenie życiowych kompromisów. Ekranizacja głośnej powieści cenionego włoskiego pisarza Domenico Starnone.
19:15 SALA 1 Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun Wes Anderson, w filmie Kurier francuski przenosi na ekran zbiór opowiadań publikowanych w amerykańskim magazynie ukazującym się w fikcyjnym dwudziestowiecznym mieście we Francji.
19:30 SALA 1 Przystanek Ziemia Debiutująca ukraińska reżyserka Kateryna Hornostaj przedstawia głęboko osobistą, zjawiskową i poetyczną opowieść o odkrywaniu siebie i cierpliwości, jakiej to wymaga.
20:00 SALA 1 Dom Gucci Oto dziedzictwo, za które warto zabić. Nazwisko uważane za synonim bogactwa i stylu, władzy i namiętności. Nazwisko z podręczników historii. Ale będące również przekleństwem.
21:30 SALA 1 Dom Gucci Oto dziedzictwo, za które warto zabić. Nazwisko uważane za synonim bogactwa i stylu, władzy i namiętności. Nazwisko z podręczników historii. Ale będące również przekleństwem.
21:45 SALA 1 Wszystkie nasze strachy Oparty na prawdziwych wydarzeniach z życia barwnej i łączącej skrajności postaci Daniela Rycharskiego –  zaanagażowanego katolika walczącego o odnowę duchową swojej społeczności...
Gramy!

Nie patrz w górę

reż. Adam McKay