Frankenhooker – Kino Muza
Wiemy, co gramy

Frankenhooker

Kadr przedstawia kobietę z śladami na szyi po szyciu.
reż. Frank Henenlotter
USA
1990
85’
Plakat przedstawia przywróconą do życia główna bohaterkę.

Kiedy przedstawiciel odpowiedzialnego za ratingi filmów MPAA skontaktował się z wytwórnią Shapiro-Glickenhaus Entertainment telefon odebrała sekretarka. Facet z MPAA powiedział, że Frankenhooker otrzymuje rating S. S jak seks? – zapytała sekretarka. S jak syf – odparł.

Film Franka Henenlottera – tego od Wiklinowych koszyków i Brain Damage – to campowe cacko, które śmiało można postawić obok Re-Animatora czy Maniakalnego gliny. Ten inspirowany Frankensteinem horror komediowy to opowieść o Jeffrey’u, biotechniku-amatorze, który postanowił przywrócić ukochaną do życia, gdyż została poszatkowana jak seler w krwawym wypadku w czasie garden party, kiedy to mordercza kosiarka rozszarpała ją na strzępy oszczędzając jedynie głowę. Pojawia się pytanie: skąd wziąć resztę? Jeffrey wpada na genialny plan i pożycza ponętne części ciała od nowojorskich prostytutek. Tak tworzy nową Elizabeth: skąpo odzianą, ze szwami tu i ówdzie. Oraz lekko rozkojarzoną powrotem do świata żywych. Z czasem Jeffrey traci kontrolę nad dziewczyną, którą porywa zew wolności i wciąga podziemie Nowego Jorku: obskurne bary, ich neonowy świat i galeria drugoplanowych postaci, których nie chcielibyście spotkać w ciemnym zaułku.

Rola Elizabeth to najsłynniejsza w dorobku Patty Mullen, modelki magazynu Penthouse. I jedna z zaledwie kilku, bo Mullen zrezygnowała z aktorstwa. Użyczyła jednak głosu popularnej w USA lalce Daisy, co po seansie Frankenhooker może budzić uzasadniony niepokój. Jako tytułowa Frankenhooker jest cudownie groteskowa i potworna, a przy tym upiornie śmieszna. Warto też zwrócić uwagę na nadopiekuńczą matkę Jeffrey’a, która proponuje synowi kanapkę na wieść, że ten zmaga się z kryzysem egzystencjalnym.

Krytycy docenili Frankenhooker, zwracali uwagę na charakteryzację efekty specjalne, plugawy klimat nocnego Nowego Jorku i dialogi. Film został okrzyknięty najlepszą produkcją klasy B w 1990 r. i do dziś cieszy się estymą wśród wielbicieli filmów spod lady.

Jeszcze dziś

Grupa ludzi przemieszcza się po jasnym gruncie rzucając za sobą cień 20:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 8. dzień chamsinu Polski James Dean, pisarz i hulaka Marek Hłasko, przyjechał pod koniec lat 50. XX wieku do Izraela. Co tam odkrył?
Grupa ludzi przemieszcza się po jasnym gruncie rzucając za sobą cień 20:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 8. dzień chamsinu Polski James Dean, pisarz i hulaka Marek Hłasko, przyjechał pod koniec lat 50. XX wieku do Izraela. Co tam odkrył?
Druga szansa - kadr 20:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Druga szansa Firmy z Silicon Valley pracują nad awatarami, które pozwalają na rozmowy z tymi, którzy umarli.
Gramy!
Jeźdźcy burzy
reż. Jason Motlagh, Mark Oltmanns
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące