Wiemy, co gramy
MENU

Fokus Austria: Diagonale I


Austria

73’

Od potencjałów kinowej percepcji aż po konkretne utopie codzienności, programy te obejmują tematy oporu wobec przytłaczającej rzeczywistości oraz radykalnych ciał i tego jak wyglądają. Filmy zgłębiają te tematy poprzez struktury analogowe, cyfrowe manipulacje, dokumenty, fikcje, performance czy wideoklipy. Myśląc o kierunku artystycznym Diagonale – podobnie jak wzloty i upadki ludzkiego życia – filmy spoglądają zarówno wewnątrz jak i na zewnętrzną stronę, biorą pod uwagę zarówno temat jak i historię, a także badają tekstury i wzory, zarówno materialne jak i interpersonalne. Architektura spekulatywna i otaczający ją pejzaż dźwiękowy łączą się z nostalgia i błogą naturą, podczas gdy pożądanie spotyka się z wolnością, wiążącą się z młodością. Alternatywna narracja ujawnia niejednoznaczne pewności i możliwości z nimi związane. Ostatecznie, opowiadają o słodko-gorzkim smaku samoemancypacji, czy jak to wyraziła Mira Lu Kovacs w swojej piosence: Maybe stay—to see what else can break (Zostań może – by zobaczyć co jeszcze przestanie działać).

01. A Proposal to project in 4:3
Austria 2017. Eksperyment. 2′. Reżyseria: Viktoria Schmid
02.
Dissolution Prologue (Extended Version)
Austria 2020. Eksperyment. 6′. Reżyseria: Siegfried A. Fruhauf
03. AQUAMARINE

Austria 2019. Eksperyment. 5′. Reżyseria: Billy Roisz, Dieter Kovačič
04. Bloom

Austria, Uganda 2019. Teledysk. 8′. Reżyseria: Nicola von Leffern, Jakob Carl Sauer
05. Du, meine konkrete Utopie

Austria 2016. Dokument. 10′. Reżyseria: Zara Pfeifer
06. Operation Jane Walk

Austria 2017. Dokument. 21′. Reżyseria: Leonhard Müllner, Robin Klengel
07. THORAX

Austria 2019. Eksperyment. 8′. Reżyseria: Siegfried Fruhauf
08. A subsequent fulfilment of a pre-historic wish

Austria 2015. Eksperyment. 9′. Reżyseria: Johannes Gierlinger
09. Stay A Little Longer

Austria 2021. Teledysk. 4′. Reżyseria: Lydia Nsiah

Zwiastun
Kadry
Jeszcze dziś
15:15 SALA 1 Bo we mnie jest seks Lata 60. Przed ekranami czarno-białych odbiorników zasiadają miliony Polaków. I nagle ktoś przykuwa ich wzrok. To Kalina, pierwsza seksbomba PRL-u, zwana polską Marilyn Monroe.
17:00 SALA 1 Bo we mnie jest seks Lata 60. Przed ekranami czarno-białych odbiorników zasiadają miliony Polaków. I nagle ktoś przykuwa ich wzrok. To Kalina, pierwsza seksbomba PRL-u, zwana polską Marilyn Monroe.
17:15 SALA 1 Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun Wes Anderson, w filmie Kurier francuski przenosi na ekran zbiór opowiadań publikowanych w amerykańskim magazynie ukazującym się w fikcyjnym dwudziestowiecznym mieście we Francji.
17:30 SALA 1 Wszystko zostaje w rodzinie Pełen zwrotów akcji rodzinny dramat o cenie życiowych kompromisów. Ekranizacja głośnej powieści cenionego włoskiego pisarza Domenico Starnone.
19:15 SALA 1 Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun Wes Anderson, w filmie Kurier francuski przenosi na ekran zbiór opowiadań publikowanych w amerykańskim magazynie ukazującym się w fikcyjnym dwudziestowiecznym mieście we Francji.
19:30 SALA 1 Przystanek Ziemia Debiutująca ukraińska reżyserka Kateryna Hornostaj przedstawia głęboko osobistą, zjawiskową i poetyczną opowieść o odkrywaniu siebie i cierpliwości, jakiej to wymaga.
20:00 SALA 1 Dom Gucci Oto dziedzictwo, za które warto zabić. Nazwisko uważane za synonim bogactwa i stylu, władzy i namiętności. Nazwisko z podręczników historii. Ale będące również przekleństwem.
21:30 SALA 1 Dom Gucci Oto dziedzictwo, za które warto zabić. Nazwisko uważane za synonim bogactwa i stylu, władzy i namiętności. Nazwisko z podręczników historii. Ale będące również przekleństwem.
21:45 SALA 1 Wszystkie nasze strachy Oparty na prawdziwych wydarzeniach z życia barwnej i łączącej skrajności postaci Daniela Rycharskiego –  zaanagażowanego katolika walczącego o odnowę duchową swojej społeczności...
Gramy!

Dom Gucci

reż. Ridley Scott