Gliniarz samuraj | Najlepsze z najgorszych – Kino Muza
Wiemy, co gramy
Samurai cop

Gliniarz samuraj | Najlepsze z najgorszych

Dwójka gliniarzy ukrywają się za samochodem z bronią w rękach.
reż. Amir Shervan
USA
1991
96’
Plakat filmu klasy B, przedstawia głównych bohaterów.

Akcja dzieje się Los Angeles. Śladem przestępców z yakuzy podąża dwóch gliniarzy. Jeden z nich, czarnoskóry funkcjonariusz policji ma wdrażać nowego kolegę z San Diego, Joe Marshala zwanego też Samurajem. Jak szybko się okazuje, przydomek ten nie jest przypadkowy – Joe to istna maszyna do zabijania złoczyńców. Zna wschodnie sztuki walki i świetnie radzi sobie z kataną, a każda kobieta, którą spotka na swojej drodze rozpływa się w jego ramionach. Przestępcy jeszcze tego nie wiedzą, ale nie mają szans.

Kino policyjne zawsze cieszyło się dużą popularnością, jednak w latach 80-tych przeżywało swój zdecydowany rozkwit. Szereg tytułów, które powstały w tamtym czasie potwierdza z jak wielkim powodzeniem mogliśmy znaleźć kolejne tytuły na półkach wypożyczalni kaset VHS. Niektóre doczekały się wręcz miana kultowych i powstały ich liczne kontynuacje. Wystarczy wspomnieć zapoczątkowane wtedy serie Zabójczej Broni, Gliniarza z Beverly Hills i Szklanej Pułapki, by przekonać się jak wiele przygód potrafią przeżyć nasi ulubieni bohaterowie z odznaką.

Gliniarz samuraj z 1991 roku nawiązuje do takiego właśnie kina, ale robi to wybitnie nieudolnie W tym filmie nic się nie zgadza, nawet plakat, ma się nijak do zawartości. Amatorszczyzna jaka bije od Gliniarza samuraja sprawia, że jest wręcz przekomiczny. Reżyser zupełnie nie radzi sobie z prowadzeniem historii, więc często pokazuje jakieś pokraczne, zupełnie niepotrzebne sceny. Cała produkcja zresztą wydaje się być zrobiona jak najniższym sumptem. Aktorzy w większości to amatorzy, co w połączeniu z absurdalnymi dialogami, dopełnia całość obrazu (w jednej z głównych ról legenda gatunku – Robert Z’Dar (Maniakalny glina).

To co jednak najbardziej cieszy to właśnie fakt, że wszyscy tutaj starają się grać najpoważniej, jak to tylko możliwe, dając odwrotny do zamierzonego efekt i potęgując sztuczność oraz karykaturalność. Wszystko w tej produkcji jest tak wspaniałe złe, że bez wątpliwości można go zaliczyć ją do czołówki najlepszych z najgorszych.

Kadry

Jeszcze dziś

Kobieta i mężczyzna na łodzi. 15:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Pamiętnik Stary mężczyzna czyta chorej na Alzheimera kobiecie pamiętnik opisujący historię miłości dziewczyny z zamożnego domu i ubogiego pracownika tartaku.
Dziewczyna przytulona do chłopaka. 18:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Koszmarny Weekend | Najlepsze z najgorszych Pewien wąsaty naukowiec opracowuje program komputerowy, który wpływa na ludzkie zachowanie. Przyświecają mu cele doniosłe, ale na swoje nieszczęście ma psychopatyczną asystentkę.
Gramy!
Posłuchaj, co chcę Ci powiedzieć
reż. Małgorzata Imielska
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące