Nowa Ewangelia – Kino Muza
Wiemy, co gramy
New Gospel

Nowa Ewangelia

Nowa Ewangelia - okładka
reż. Milo Rau
Niemcy, Szwajcaria
2020
107’
Nowa Ewangelia - okładka

Pier Paolo Pasollini i Mel Gibson sfilmowali ukrzyżowanie Jezusa w mieście Matera na południu Włoch. W 2019 roku Matera stała się tłem dla rejestracji męki pańskiej na nowo. Tym razem w Jezusa wcielił się czarny kameruński działacz polityczny Yvan Sagnet, który na co dzień broni praw nielegalnych pracowników wykorzystywanych przez mafijny system rolniczy. Towarzyszy mu wybitny szwajcarski reżyser teatralny Milo Rau, rejestrujący zmagania Sagneta.

Wielu z pracowników to uchodźcy z Afryki, którzy nie mają pozwolenia na pobyt i pracują godzinami na polach pomidorów i plantacjach pomarańczy za grosze, w palącym słońcu. Są zatrudniani i nadzorowani przez włoskich brygadzistów, caporali bo mafia kontroluje gospodarkę rolną w regionie Matera. Co czarnoskóry Jezus może głosić w takim świecie? Kim są jego uczniowie? Jak dzisiejszy duchowni i świeccy włodarze reagują na powrót najbardziej wpływowego proroka i rewolucjonisty w dziejach ludzkości?

Film jest obrazem Pasji w niecodziennym wykonaniu. W rolę apostołów, Faryzeuszy i Rzymian wcielili się robotnicy polowi, prostytutki, rolnicy, aktywiści, a także aktorzy i aktorki z poprzednich filmów o Jezusie, w tym Maia Morgenstern z Pasji Mela Gibsona, czy Enrique Irazoqui z Ewangelii według św. Mateusza Pierra Paola Pasolliniego. To pierwszy europejski film z czarnoskórym Jezusem, z udziałem uchodźców i mieszanej obsady Żydów, muzułmanów i chrześcijan. Reżyser odsuwa na bok religijne, tradycyjne i mistyczne elementy historii Męki Pańskiej, eksponując jej współczesną istotę oraz radykalne społeczne przesłanie. W Materze, w południowych Włoszech, gdzie kręcono wielkie filmy o Jezusie, wyłania się prawdziwie polityczna, teatralna i filmowa Nowa Ewangelia na miarę XXI wieku – manifest solidarność z uchodźcami wzywający do walki o bardziej sprawiedliwy, ludzki świat.

Zwiastun

Jeszcze dziś

Wytatuowany chłopak przewozi dziewczynę na rowerze. 20:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Bird Czuły portret dojrzewania w nieprzyjaznym świecie. Bohaterom filmu Arnold, niezmordowanie poszukującym bliskości, bezpieczeństwa i miłości.
Mężczyzna uczy strzelania z broni młodą dziewczynę. 21:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Nasze królestwo Opowieść o relacji ojca i córki w cieniu działań korsykańskiej mafii, w której pobrzmiewają echa Ojca chrzestnego. Fabularny debiut Colonny poraża swoim surowym autentyzmem.
Kobieta na tle sklepiku rybnego. 21:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Bałtyk W samym sercu Łeby, wśród wiatru, soli i zapachu dymu, Miecia od czterech dekad prowadzi kultową wędzarnię ryb. To miejsce nie jest tylko biznesem – to jej żywioł.
Gramy!
TO PRZYCHODZI PO ZMROKU
reż. Trey Edward Schults
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące