Musimy porozmawiać o Kevinie + spotkanie – Kino Muza
Wiemy, co gramy
WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN

Musimy porozmawiać o Kevinie + spotkanie

Musimy porozmawiać o Kevinie + spotkanie - okładka
reż. Lynne Ramsay
USA, Wielka Brytania
2011
110’

W repertuarze

Musimy porozmawiać o Kevinie + spotkanie - okładka

Po seansie spotkanie z Lynne Ramsay

Eva (nominowana do Złotego Globu za tę rolę Tilda Swinton), odnosząca sukcesy autorka książek podróżniczych, porzuca beztroskie życie w drodze – symbolizowane tu przez hiszpańską fiestę La Tomatina – by poślubić dużo stateczniejszego od siebie Franklina (John C. Reilly). Kobieta zachodzi w ciążę, z którą nie do końca potrafi sobie poradzić, a urodziwszy dziecko, cierpi na głęboką depresję poporodową. Jakby tego było mało, syn od samego początku i z premedytacją daje się jej we znaki. Choć Eva otacza go miłością, demoniczny malec urządza jej piekło, ojca – co ciekawe – oszczędzając i udając przed nim aniołka. Będąc nastolatkiem, Kevin (Ezra Miller w przełomowym i powszechnie chwalonym występie) sprawia coraz więcej problemów wychowawczych, których punktem kulminacyjnym jest masakra, jakiej dokonuje w szkole. Trzeci pełnometrażowy film Lynne Ramsay, zrealizowany w Stanach Zjednoczonych na kanwie kontrowersyjnej powieści Lionel Shriver z 2003 roku, pokazano premierowo w konkursie głównym festiwalu w Cannes, skąd ruszył on w triumfalny pochód dookoła świata i stał się jednym z najgorętszych tytułów sezonu. W szeregu przypominających puzzle retrospekcji reżyserka pokazuje wydarzenia, które zarówno przeszłość, jak i teraźniejszość głównej bohaterki przekształciły w koszmar na jawie, kontrastowany na poziomie warstwy dźwiękowej z pogodnymi folkowymi i rockandrollowymi przebojami. Horror – wyrażany w sugestywnym użyciu koloru czerwonego (od pomidorów przez farbę, światła radiowozów i wino aż po krew) – trwa. Jego końca nie widać.

Rafał Glapiak

EN
Eva (nominated for a Golden Globe for this role by Tilda Swinton), a successful author of travel books, leaves behind her carefree life on the road – symbolized here by the Spanish fiesta La Tomatina – to marry the much more sedate Franklin (John C. Reilly). The woman becomes pregnant, struggling to cope with it entirely, and after giving birth to a child, she suffers from deep postpartum depression.

As if that weren’t enough, her son from the very beginning intentionally gives her a hard time. Despite Eva surrounding him with love, the demonic little boy creates hell for her, sparing his father – interestingly – and pretending to be an angel in front of him. As a teenager, Kevin (Ezra Miller in a groundbreaking and widely praised performance) causes more and more disciplinary problems, culminating in the massacre he commits at school.

The third feature film by Lynne Ramsay, made in the United States based on the controversial 2003 novel by Lionel Shriver, premiered at the Cannes Film Festival’s main competition, from where it began its triumphant march around the world and became one of the hottest titles of the season.

Through a series of puzzle-like flashbacks, the director depicts events that have turned the main character’s past and present into a living nightmare, contrasted at the level of the sound layer with cheerful folk and rock ‚n’ roll hits. The horror – expressed in suggestive use of the color red (from tomatoes and paint, through police car lights and wine, to blood) – persists. Its end is not in sight.

Zwiastun

Nagrody
Alliance of Women Film Journalists 2012
Najlepsza reżyseria
Austin Film Critics Association 2011
Najlepsza aktorka
British Independent Film Awards 2011
Najlepsza reżyseria
European Film Awards 2011
Najlepsza aktorka
Ghent International Film Festival 2011
Najlepsza reżyseria
Hawaii International Film Festival 2011
Najlepszy film, najlepsza reżyseria oraz najlepsza aktorka
Irish Film and Television Awards 2012
Najlepsze zdjęcia
London Film Festival 2011
Nagroda dla reżyserki
Tallinn Black Nights Film Festival 2011
Najlepsza reżyseria
Writers' Guild of Great Britain 2012
Najlepszy scenariusz

Kadry

Jeszcze dziś

Twarz kobiety w brązowych włosach. 22:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Kobieta-wąż Rozgrywający się w XIX wieku horror ze studia Hammer, w którym młoda para dziedziczy domek w Kornwalii, by dowiedzieć się, że mieszkańców nękają ataki kobiety-węża. W roli tytuł...
Gramy!
Moja piękna pralnia
reż. Stephen Frears
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące