Lodziarz – Kino Muza
Wiemy, co gramy
ICE CREAM MAN

Lodziarz

Mężczyzna podaje loda w rożku, w wafelku zamiast gałki lodowej jest głowa mężczyzny.
reż. Norman Apstein
USA
1995
86’
Plakat przedstawia dłoń trzymającą loda w rożku, kremowy lód ma demoniczne oblicze.

Na lody z nutką szaleństwa zaprasza kultowy lodziarz, który zmrozi wasze nerwy, rozerwie kubki smakowe, zmiażdży gałki i roztopi mózgi!

Lodziarza można od pierwszego wejrzenia albo pokochać, albo znienawidzić. Wszystko zależy od tego, czy ten kultowy horror komediowy z 1995 r. weźmie się na serio, czy jednak uwierzy twórcom przekonującym, że Lodziarz miał być pastiszem kina grozy. Tej wersji zresztą, dla własnego komfortu najlepiej się trzymać.

Obsada robi wrażenie, ale aktorstwo jest grubo poniżej pewnych standardów, podobnie zresztą jak realizacja. Mimo to, z jakiegoś dziwnego powodu Lodziarz wciąga od pierwszej sceny, balansującej na granicy tandety i umowności rekonstrukcji z programu typu true crime z lat 90.

Film zaczyna się od czarno-białej, stylizowanej na kino lat 30. sceny. Mały Gregory jest świadkiem, jak jego ukochany lodziarz zostaje zamordowany przez grupę gangsterów, którzy podjeżdżają pod jego ice trucka i w biały dzień przeszywają gradem kul. Straumatyzowany Gregory trafia do szpitala psychiatrycznego i już jako dorosły mężczyzna idzie w ślady swego idola z dzieciństwa. Jako lodziarz nie cieszy się jednak specjalną sympatią okolicznych dzieci, mieszkających na idyllicznym osiedlu. Może to przez szaleńczy grymas na twarzy? A może chodzi o to, że Gregory własnoręcznie produkowane lody zaprawia kawałkami ciał zwierząt i ludzi? Nie wiadomo. W każdym razie, tajemnicze zaginięcia dziwnie zbiegają się w czasie z dźwiękami melodyjki obwieszczającej pojawienie się samochodu lodziarza.

Film w kilku scenach ociera się o inteligentną satyrę na amerykańską klasę średnią, ale generalnie jest słabo. Natomiast dialogi bywają tak czerstwe, że tylko Clint Howard, brat Rona ratuje jakoś cały film przed katastrofą.. Z charyzmą i brawurą gra swoją pierwszą od lat główną rolę. Na ekranie towarzyszą mu prawdziwe legendy kina klasy B, które czasami pojawiają się jedynie na kilka minut. Olivia Hussey (Czarne Święta) gra ekscentryczną pielęgniarkę, David Warner (Gabinet figur woskowych, W paszczy szaleństwa) wciela się w pastora, Jan-Michael Vincent (gwiazda serialu Airwolf) jest niezbyt rozgarniętym detektywem, a Sandahl Bergman (Conan Barbarzyńca, Czerwona Sonja) jedną z uprzywilejowanych matek.

Lodziarz sponsorowany był częściowo przez firmę Converse, stąd liczne, nie do końca zrozumiałe ujęcia obuwia, które mogą zastanawiać w czasie seansu. Jednak nie jest to najdziwniejsze w tym filmie, co już samo w sobie powinno dać do myślenia.

 

Jeszcze dziś

Ministranci - kadr 14:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Ministranci Film balansuje między dramatem a czarnym humorem, a jego styl przypomina bardziej rapowy manifest niż szkolną katechezę.
Sny o miłości - kadr 15:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Sny o miłości Zwycięzca ostatniego Berlinale, ciepły i delikatny jak moherowy sweterek film o pierwszej miłości, która potrafi też sprawić ból niczym ukłucie szydełkiem.
Rocznica - kadr 16:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Rocznica Elektryzujący thriller o rodzinie poddanej dramatycznej próbie w czasach, których nadejścia nikt się nie spodziewał.
Bugonia - kadr 16:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Bugonia Yorgos Lanthimos jest wizjonerem kina, którego styl urzeka publiczność na całym świecie. Bugonia podąża za dwoma młodymi mężczyznami, którzy mają obsesję na punkcie spisków.
Błękitny szlak - kadr 17:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Błękitny szlak Akcja filmu rozgrywa się w niedalekiej przyszłości w Brazylii. 77-letnia Tereza przez całe życie mieszkała i ciężko pracowała w małym miasteczku w Amazonii.
Ministranci - kadr 18:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Ministranci Film balansuje między dramatem a czarnym humorem, a jego styl przypomina bardziej rapowy manifest niż szkolną katechezę.
Rocznica - kadr 19:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Rocznica Elektryzujący thriller o rodzinie poddanej dramatycznej próbie w czasach, których nadejścia nikt się nie spodziewał.
Być kochaną - kadr 19:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Być kochaną Pełen gniewu i łez, a jednak terapeutyczny film Norweżki proponuje głęboką refleksję nad tym, kim jesteśmy w relacjach i z czego rezygnujemy, próbując sprostać cudzym oczekiwani...
Faworyta - kadr 20:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Faworyta Początek XVIII wieku. Anglia jest w stanie wojny z Francuzami, ale uwagę dworu pochłaniają wyścigi kaczek i pojawienie się na rynku ananasów.
Bugonia - kadr 21:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Bugonia Yorgos Lanthimos jest wizjonerem kina, którego styl urzeka publiczność na całym świecie. Bugonia podąża za dwoma młodymi mężczyznami, którzy mają obsesję na punkcie spisków.
Kadr filmu dokumentalnego z 22 edycji festiwalu filmów dokumentalnych. 21:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Listy z Wilczej Ulica w centrum Warszawy. Arjun Talwar, który wyemigrował tutaj dekadę temu z Indii, wciąż zmaga się z poczuciem wyobcowania. Wilcza nie ułatwia mu zadania.
Gramy!
Listy z Wilczej
reż. Arjun Talwar
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące