Królestwo: Exodus – Kino Muza
Wiemy, co gramy
The Kingdom: Exodus

Królestwo: Exodus

Mężczyzna wysiadający ze śmigłowca na dachu budynku.
reż. Lars Von Trier
Szwecja, Dania
2022
305’
Plakat z hasłem "koniec jest blisko" przedstawiam głównego bohatera oświetlonego czerwonym światłem.

Lars Von Trier powraca do źródła. Kiedy w latach 90. przystępował do realizacji Królestwa, miniserialu dla telewizji duńskiej, planował stworzenie cyklu w trzech odsłonach. Realizację wstrzymano po dwóch seriach, a nigdy nieukończony sezon trzeci przeszedł w sferę mitu. Utopijna próba wywołania tego formatu z telewizyjnych zaświatów i domknięcie pewnego rozpoczętego przedsięwzięcia stała się zatem wydarzeniem. W Królestwo: Exodus, po dwudziestu pięciu latach od wydarzeń z oryginalnych serii, znowu trafiamy do nawiedzonego szpitala w centrum Kopenhagi, i jak się okazuje, niewiele się zmieniło: lunatyczka Karen łączy siły z personelem oddziału, by stawić opór mocom piekielnym, syn doktora Helmera przejmuje schedę po ojcu, a w szpitalnych podziemiach żarliwe dyskusje toczy tajne bractwo Anonimowych Szwedów. Von Trier zachowuje podlany cynicznym sosem humor, warstwę wizualną odmalowaną w sepiowych barwach, ale i całą strukturę konceptualną pierwszego Królestwa – miesza porządek świata żywych ze światem umarłych, a jako budulca konsekwentnie używa popkulturowych prefabrykatów i karykaturuje je do granic absurdu. Jest tu zarazem obecny wymiar autotematyczny i metatekstowy, symboliczne zwieńczenie całej kariery i pożegnanie samego autora. Być może nigdy wcześniej Lars von Trier nie był tak autorefleksyjny.

Zwiastun

Nagrody
Danish Film Awards 2023
Najlepszy scenariusz, aktor i aktorka, zdjęcia oraz muzyka

Kadry

Jeszcze dziś

Para przy stole podczas wspólnego posiłku. 17:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Seans dla nauczycielek i nauczycieli | Follemente. W tym szaleństwie jest metoda O międzyludzkich relacjach oraz o tym, co w nas siedzi, w swoim nowym filmie opowiada twórca wielkiego hitu Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie Paolo Genovese.
Ojciec i syn w tradycyjnych strojach społeczności argentyńskiej. 17:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Gaucho Gaucho Reżyserzy przenoszą nas do dzikich krajobrazów północno-zachodniej Argentyny, gdzie zagłębiamy się w życie gauchos, ludzi, którzy żyją z dala od współczesnego świata.
Matka opiekująca się synem. 17:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Mizerykordia Opowiadając o stracie i pożądaniu, ceniony reżyser tworzy wyjątkowe połączenie kryminału i czarnej komedii, które przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom francuskiego kina.
Ranny mężczyzna w towarzystwie zakonnicy. 19:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Fenicki układ Nowy film Wesa Andersona realizowany na podstawie scenariusza, który napisał ze swoim wieloletnim współpracownikiem Romanem Coppolą. Historia pewnej rodziny i jej biznesu.
mężczyzna na moście z książką w ręku. 19:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Szpiedzy Agent wywiadu, kiedy na jego ukochaną żonę, Kathryn padają oskarżenia o zdradę. George musi wybrać, czy być lojalnym wobec małżonki czy kraju.
Trójka mężczyzn w podróży samochodem. 19:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Ostatnia podróż Film jest pełen wzruszających momentów. The Last Journey jest też hołdem dla nauczycieli i potwierdzenie tego, jak inspirujący i niezapomniani mogą być w naszym życiu.
Ranny mężczyzna w towarzystwie zakonnicy. 21:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Fenicki układ Nowy film Wesa Andersona realizowany na podstawie scenariusza, który napisał ze swoim wieloletnim współpracownikiem Romanem Coppolą. Historia pewnej rodziny i jej biznesu.
Matka opiekująca się synem. 21:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Mizerykordia Opowiadając o stracie i pożądaniu, ceniony reżyser tworzy wyjątkowe połączenie kryminału i czarnej komedii, które przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom francuskiego kina.
Dwójka mężczyzn w salonie. 21:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Punkty zwrotne Wciągająca, przemyślana historia, nieoczekiwane zwroty akcji, rosnące z każdą minutą napięcie przeplatane czarnym humorem to znaki rozpoznawcze Punktów zwrotnych.
Gramy!
Mizerykordia
reż. Alain Guiraudie
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące