Krew na szponach szatana – Kino Muza
Wiemy, co gramy
The Blood on Satan's Claw

Krew na szponach szatana

Krew na szponach szatana - okładka
reż. Piers Haggard
Wielka Brytania
1971
100’

W repertuarze

16.11 niedziela
22:00 Sala 1
Krew na szponach szatana - okładka

Rozpoczęta przez studio Hammer w połowie lat pięćdziesiątych złota era brytyjskiego horroru, opartego na klasycznych powieściach grozy, w latach siedemdziesiątych dobiegała już końca, by nie powiedzieć – dogorywała. Widzowie mieli dość kolejnych wcieleń Drakuli i Frankensteina, a Christopher Lee uzbrojony w plastikowe zęby nie straszył już nawet największych wyznawców wystawnego horroru. To właśnie wtedy do głosu doszło nowe pokolenie twórców, które za podstawę swoich filmów wzięło ludowe podania.

Tak narodził się brytyjski folk horror, a KREW NA SZPONACH SZATANA to jego flagowy przedstawiciel – obok KULTU Robina Hardy’ego i POGROMCY CZAROWNIC Michaela Reevesa, wraz z którymi tworzy tak zwaną „nieświętą trylogię”.

Mała brytyjska wioska, początek osiemnastego wieku. Przez przypadek farmer odkopuje na swoim polu dziwną, zdeformowaną czaszkę. Zanim udaje mu się poinformować o tym innych, czaszka znika. Tymczasem mieszkające we wsi dzieci i nastolatki z dnia na dzień zaczynają zachowywać się w coraz bardziej nienaturalny, niezrozumiały sposób.

Nakręcony za niespełna sto tysięcy funtów dla wytwórni Tigon horror Piersa Haggarda do dziś zachwyca przepięknymi zdjęciami i upiorną, wgryzającą się w umysł muzyką Marka Wilkinsona. W czasach swojej premiery KREW NA SZPONACH SZATANA przede wszystkim jednak szokowała, reżyser łamał bowiem jedno tabu za drugim – nie tylko prezentując dyskretny urok bluźnierstwa, ale też seksualność nastoletnich bohaterów. Choć po pięciu dekadach nikt nie zemdleje na seansie, film Haggarda nadal potrafi wywołać u widzów dreszcze przerażenia.

 

EN

By the 1970s, the golden age of British horror – rooted in classic Gothic novels and launched by Hammer Studios in the mid-1950s – was drawing to a close, if not already spent. Audiences had grown weary of yet another incarnation of DRACULA or FRANKENSTEIN, and Christopher Lee, armed with plastic fangs, no longer terrified even the most ardent devotees of lavish Gothic spectacle. At that moment, a new generation of filmmakers came to the fore, drawing instead on folk traditions.

Thus was born British folk horror, and THE BLOOD ON SATAN’S CLAW stands as one of its defining works – alongside Michael Reeves’ WITCHFINDER GENERAL and Robin Hardy’s THE WICKER MAN, together forming the so-called “unholy trinity.”

Early 18th-century England: a farmer unearths a strange, deformed skull in his field. Before he can summon the village elders, the skull vanishes. Soon afterwards, the children and adolescents of the parish begin to display ever more disturbing and inexplicable behaviour.

Made for less than £100,000 by Tigon, Piers Haggard’s film continues to captivate with its luminous cinematography and Mark Wilkinson’s eerie, otherworldly score. At the time of its release, THE BLOOD ON SATAN’S CLAW scandalised audiences, as Haggard broke one taboo after another – not merely toying with blasphemy but also portraying the burgeoning sexuality of its teenage characters. Half a century later, it may no longer cause fainting fits, yet the film still possesses the power to chill.

Kadry

Jeszcze dziś

Ostatni Wiking - kadr 14:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Ostatni Wiking To szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Kobieta w ludowym stroju 14:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Harvest Ciemności kryją ziemię – przynajmniej przed wzrokiem obcych. Bo oświecenie nie jest potrzebne tej wiosce, funkcjonującej na własnych zasadach, poza czasem.
Cinema Paradiso - kadr 15:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Cinema Paradiso Ta ponadczasowa opowieść o przyjaźni, marzeniach, dorastaniu i wielkiej fascynacji X Muzą porwała serca widzów na całym świecie.
Springsteen: Ocal mnie od nicości - kadr 16:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Springsteen: Ocal mnie od nicości Kroniki tworzenia albumu Bruce’a Springsteena Nebraska. Ukazują one młodego muzyka u progu światowej kariery, z trudem godzącego presję sukcesu z duchami przeszłości.
Ostatni Wiking - kadr 17:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Ostatni Wiking To szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Po polowaniu - kadr 18:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Po polowaniu Najnowsze dzieło Luki Guadagnino Po polowaniu to trzymający w napięciu dramat psychologiczny. Mroczny sekret z przeszłości Almy grozi ujawnieniem.
Smashing Machine - kadr 18:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Smashing Machine Mistrz mieszanych sztuk walki Mark Kerr musi poradzić sobie z wewnętrznymi demonami i małżeńskim kryzysem, by być gotowym do walki o najważniejsze trofeum w karierze.
Życie dla początkujących - kadr 19:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Życie dla początkujących Debiut Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie.
Franz Kafka - kadr 20:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Franz Kafka To nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, to opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem.
Po polowaniu - kadr 20:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Po polowaniu Najnowsze dzieło Luki Guadagnino Po polowaniu to trzymający w napięciu dramat psychologiczny. Mroczny sekret z przeszłości Almy grozi ujawnieniem.
Springsteen: Ocal mnie od nicości - kadr 21:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Springsteen: Ocal mnie od nicości Kroniki tworzenia albumu Bruce’a Springsteena Nebraska. Ukazują one młodego muzyka u progu światowej kariery, z trudem godzącego presję sukcesu z duchami przeszłości.
Gramy!
My Childhood
reż. Bill Douglas
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące