Fucking with Marlin – Kino Muza
Wiemy, co gramy

Fucking with Marlin

Fucking with Marlin - okładka
reż. Simona Kasprowicz
Polska
2025
69’

W repertuarze

Fucking with Marlin - okładka

Najbardziej znana kobieta świata była pracownicą seksualną. Marilyn Monroe świadomie korzystała z seksu jako źródła dochodu. Pierwsza eskortka popkultury żyła ekonomią seks-pracy. Hollywood włożyło jej rękę między uda i zrobiło z tego mit. Dla pieniędzy. Jej ciało kradziono, kopiowano, konsumowano. A co jeśli to ciało byłoby trans?

„Fucking with Marilyn” to 69-minutowy semi-dokument, który konfrontuje mit ikony z osobistą historią Simony Kasprowicz. To skandaliczna taśma, która nigdy nie istniała, i dokument, który nie udaje obiektywności. Na czerwonej kanapie castingowej popkultury siedzi transkobiece ciało, które postanawia rozebrać ikonę na części — i złożyć ją po swojemu. To, co cisheteronormatywna kultura sprzedawała jako naturalne, okazuje się trans-akcją, długotrwałym performansem, rolą wymuszaną przez system spojrzeń i kontraktów społecznych. W miejsce twarzy ikony pojawia się twarz artystki, w miejsce mitu pojawia się fantazja, w której ikona i performerka stają się jednością. Kto na to patrzy, jak patrzy, co widzi i czy w ogóle widzi?

 

Film łączy dokument i fikcję, archiwum i performans w post-pornograficzny esej o spojrzeniu, które nigdy nie jest niewinne. To także mit Marilyn i doświadczenia Simony – od pierwszego klienta w pracy eskorckiej po relację z ciałem, seksualnością i miłością, w równym stopniu absolutną, jak i niemożliwą. To siostrzana narracja o pożądaniu, przemocy, pragnieniu bliskości i potrzebie bycia rozpoznaną.

 

Ostrzeżenie o treści: Film przeznaczony jest wyłącznie dla osób dorosłych (18+). Zawiera sceny nagości i treści erotyczne, odniesienia do przemocy, transfobii i wykluczenia, a także efekty świetlne (w tym światło stroboskopowe). Treści te mogą wywołać silne emocje lub przywoływać trudne doświadczenia. Zalecana uważność wobec własnych granic.

Simona Kasprowicz (ur. 1995, ona/jej) – artystka intermedialna, kuratorka i producentka działająca w Warszawie, wcześniej aktywna również w Lublinie. Jej praktyka rozwija się na przecięciu performansu, wideo, muzyki, obrazu, rzeźby, obiektu, poezji i kuratorstwa. Łącząc różnorodne media i strategie ekspresji, tworzy immersyjne, wielowarstwowe narracje badające relacje między cielesnością, tożsamością a przestrzenią.

W centrum jej zainteresowań znajdują się zagadnienia queerowości, seksualności, polityki afektywnej i artywizmu. Posługując się narzędziami dekonstrukcji, eksperymentami formalnymi, nowoczesnymi technologiami i queerową metodologią archiwalną, buduje alternatywne modele pamięci, wspólnotowości i reprezentacji. Jej prace były prezentowane w Polsce i za granicą.

Kadry

Jeszcze dziś

Mężczyzna uczy strzelania z broni młodą dziewczynę. 21:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Nasze królestwo Opowieść o relacji ojca i córki w cieniu działań korsykańskiej mafii, w której pobrzmiewają echa Ojca chrzestnego. Fabularny debiut Colonny poraża swoim surowym autentyzmem.
Para podczas nadmorskich wakacji. 21:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Państwo Rose Zapłon rywalizacji i urazów, który kryje się pod fasadą idealnej pary, wybucha, gdy zawodowe marzenia męża legły w gruzach.
Kobieta na tle sklepiku rybnego. 21:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Bałtyk W samym sercu Łeby, wśród wiatru, soli i zapachu dymu, Miecia od czterech dekad prowadzi kultową wędzarnię ryb. To miejsce nie jest tylko biznesem – to jej żywioł.
Gramy!
Wybraniec
reż. Ali Abbasi
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące