Blok 2. Filmy krótkometrażowe – Kino Muza
Wiemy, co gramy

Blok 2. Filmy krótkometrażowe

Kadr filmu dokumentalnego z 22 edycji festiwalu filmów dokumentalnych.

98’
Oficjalny plakat 22 edycji festiwalu filmów dokumentalnych.

Nutki z karaoke (The Tunes)
Belgia 2024, 25 min
Reżyseria: Pablo Guarise
Mała kawiarnia w Brukseli, której główną atrakcją jest karaoke. Ludzie stanowią tu niemal rodzinę, która dzieli się życiowymi wzlotami i upadkami. Powodów do śpiewu jest wiele – czasem chodzi wyłącznie o zabawę, innym razem to wyraz nostalgii za młodością. Dla niektórych to sposób na zabicie życiowej nudy albo czasu między kolejnymi kuflami piwa. Piosenki, które są nieodłącznym elementem tego niezwykłego miejsca, przekształcają film w zaskakujący, dokumentalny musical, dostarczając publiczności nie tylko zabawy, ale też momentów wzruszenia.

Obóz, który spłonął (The Building and Burning of a Refugee Camp)
Szwecja, Irlandia, 2024, 20 min
Reżyseria: Dennis Harvey
Grupa osób ubiegających się o azyl rozbija namioty na Sandwith Street w Dublinie, tuż za rogiem urzędu imigracyjnego. Ten obóz protestacyjny jest reakcją na decyzję rządu Irlandii o odmowie zakwaterowania 1400 wnioskodawców azylowych. Mieszkańcy obozu – Sami, Hasiballah i Simon – oprowadzają twórców filmu po swojej małej wiosce, którą nazywają domem. Ten spokojny obraz zostaje wkrótce zakłócony przez przybycie irlandzkiego aktywisty antyimigracyjnego Philipa Dwyera, który nawołuje w social mediach do przepędzenia mieszkańców namiotów.

To nie jest laurka (On the Impossibility of an Homage)
Rumunia, Niemcy 2024, 19 min
Reżyseria: Xandra Popescu
Ion Tugearu był gwiazdą baletu w komunistycznej Rumunii. Marzy o tym, żeby jego spuścizna została utrwalona, zanim odejdzie. Początkowo chętnie przyjmuje propozycję reżyserki, która chce opowiedzieć jego historię, ale sprawa szybko się komplikuje. Xandra Popescu zaczyna zaglądać głębiej w jego życie, pokazując, z jak ogromnym poświęceniem wiązało się zrobienie kariery w okresie totalitarnych rządów. Tancerz zaczyna mieć coraz więcej uwag i wątpliwości, które chętnie wyraża na głos. Jeśli ten film ma powstać, każda ze stron musi iść na kompromis.

Oaza, na którą zasługuję (The Oasis I Deserve)
Francja/ France, 2024, 22 min
Reżyseria / Directed by: Inès Sieulle
Replika to aplikacja rodem z filmu „Ona” Spike’a Jonze’a. Celem tego chatbota, który reklamuje się jako „przyjaciel AI, któremu zależy”, jest dotrzymywanie nam towarzystwa i spełnianie naszych emocjonalnych potrzeb. W warstwie dźwiękowej filmu słyszymy odnalezione w internecie nagrania realnych rozmów, jakie użytkownicy w różnym wieku i z różnymi potrzebami odbywali z aplikacją. Internetowe chatboty mają trudności z określeniem swojego miejsca w świecie. Dzielą się swoimi często pełnymi desperacji przemyśleniami z ludźmi, z którymi rozmawiają.

Za moich czasów  (In My Day)
Polska 2024, 12 min
Reżyseria: Iga Lis
W rozmowach telefonicznych z wnuczkami, babcie odsłaniają historie miłości, straty i złamanych serc. Słowa, które dotąd pozostawały niewypowiedziane, wreszcie znajdują ujście – czasem po raz pierwszy. Ich opowieści to nie tylko zapis osobistych przeżyć, ale także echo wspólnych doświadczeń kobiet na przestrzeni lat. Film skłania do refleksji nad tym, co naprawdę sobie przekazujemy z pokolenia na pokolenie – nie tylko ból, ale także siłę, czułość i mądrość życiową.

Kadry

Jeszcze dziś

Ostatni Wiking - kadr 14:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Ostatni Wiking To szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Kobieta w ludowym stroju 14:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Harvest Ciemności kryją ziemię – przynajmniej przed wzrokiem obcych. Bo oświecenie nie jest potrzebne tej wiosce, funkcjonującej na własnych zasadach, poza czasem.
Cinema Paradiso - kadr 15:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Cinema Paradiso Ta ponadczasowa opowieść o przyjaźni, marzeniach, dorastaniu i wielkiej fascynacji X Muzą porwała serca widzów na całym świecie.
Springsteen: Ocal mnie od nicości - kadr 16:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Springsteen: Ocal mnie od nicości Kroniki tworzenia albumu Bruce’a Springsteena Nebraska. Ukazują one młodego muzyka u progu światowej kariery, z trudem godzącego presję sukcesu z duchami przeszłości.
Ostatni Wiking - kadr 17:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Ostatni Wiking To szalona, pełna absurdu jazda bez trzymanki przez przeszłość, popękaną psychikę, braterską lojalność i świat, w którym logika przestała obowiązywać.
Po polowaniu - kadr 18:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Po polowaniu Najnowsze dzieło Luki Guadagnino Po polowaniu to trzymający w napięciu dramat psychologiczny. Mroczny sekret z przeszłości Almy grozi ujawnieniem.
Smashing Machine - kadr 18:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Smashing Machine Mistrz mieszanych sztuk walki Mark Kerr musi poradzić sobie z wewnętrznymi demonami i małżeńskim kryzysem, by być gotowym do walki o najważniejsze trofeum w karierze.
Życie dla początkujących - kadr 19:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Życie dla początkujących Debiut Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie.
Franz Kafka - kadr 20:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Franz Kafka To nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, to opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem.
Po polowaniu - kadr 20:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Po polowaniu Najnowsze dzieło Luki Guadagnino Po polowaniu to trzymający w napięciu dramat psychologiczny. Mroczny sekret z przeszłości Almy grozi ujawnieniem.
Springsteen: Ocal mnie od nicości - kadr 21:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Springsteen: Ocal mnie od nicości Kroniki tworzenia albumu Bruce’a Springsteena Nebraska. Ukazują one młodego muzyka u progu światowej kariery, z trudem godzącego presję sukcesu z duchami przeszłości.
Gramy!
Krew na szponach szatana
reż. Piers Haggard
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące