W ostatnim półwieczu wiele dzieł z bogatego dorobku Wima Wendersa znalazło się w programie najważniejszych imprez międzynarodowych. Do tej grupy należą obrazy, które będzie można zobaczyć w ramach tegorocznej retrospektywy niemieckiego twórcy i ulubieńca festiwalowych selekcjonerów. Alicja w miastach (1974), Amerykański przyjaciel (1977), Paryż, Teksas (1984), Niebo nad Berlinem (1987) oraz Buena Vista Social Club (1999) to perełki kina.
Tym, co łączy te filmy i charakteryzuje twórczość Wendersa, jest szczególna rola miejsca, w którym rozgrywa się akcja. Europejskie i amerykańskie miasta (Amsterdam, Berlin, Hamburg, Hawana, Houston, Los Angeles, Nowy Jork) mają swój znaczący wpływ na treść i rozwiązania reżyserskie. Wędrówka po tych metropoliach (oraz między nimi) staje się zarówno podróżą w czasie i przestrzeni, krajobrazie i historii, jak i tą bardziej intymną, nastawioną na poznawanie wewnętrznych światów jednostek i społeczeństw.
Przegląd tych pięciu filmów wraz z krótkimi wstępami w formie wykładu wideo przybliży sylwetkę reżysera i wprowadzi w tematykę dzieła, a także pozwoli osadzić je w szerszym, często podróżniczym kontekście
Projekt jest organizowany przez Stowarzyszenie Kina Studyjnych oraz Goethe Instytut w Warszawie i Krakowie, a współfinansowany przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej.
Bilety 13 zł | Nie przyjmujemy rezerwacji.
reż. Wim Wenders
Francja, RFN
1977
128’
reż. Wim Wenders
Niemcy, USA, Kuba, Wielka Brytania, Francja
1999
101’
reż. Wim Wenders
Francja, RFN
1987
128’
reż. Wim Wenders
Francja, Wielka Brytania, RFN
1984
145’