Jak kończyć sezon DKF-owy, to hucznie, a jak hucznie, to z gwiazdą światowego formatu! Musimy przyznać, że są takie nazwiska, które niemal wszyscy znamy, nawet jeżeli nie spędzamy przed ekranem kinowym wiele czasu. W czerwcu zapraszamy Was na cykl IKONA GARBO, w którym na ekranie będziemy mogli zobaczyć jedną z najjaśniejszych gwiazd Złotej Ery Hollywood.
Grata Garbo, a właściwie to Greta Lovisa Gustafsson to szwedzko-amerykańska aktorka urodzona w 1905 roku w Sztokholmie. Ze względu na swoją anglosaską urodę szybko zaczęła pracować regularnie jako modelka w wielu sklepach odzieżowych. Po tym zaczęła grać w krótkometrażowych materiałach reklamowych, podczas których została przekonana, by przystąpić do nauki w Królewskim Teatrze Dramatycznym, gdzie szybko stała się prekursorką jednej z najsłynniejszych metod aktorskich – Metody Stanisławskiego. Zadebiutowała w pełnometrażowym melodramacie GDY GRAJĄ ZMYSŁY (1924). Tą rolą zainteresowało się studio MGM, które sprowadziło ją do Hollywood i już w 1926 roku rola w melodramacie SYMFONIA ZMYSŁÓW przyniosła jej światową sławę. Przełom dźwiękowy nie złamał jej kariery, a wręcz przeciwnie - jeszcze bardziej ją umocnił z racji na niski zmysłowy głos aktorki.
Jej pierwszym filmem dźwiękowym była ANNA CHRISTIE (1930), która stała się najbardziej dochodową produkcją w Box Office amerykańskim 1930 roku. Po tym sukcesie bardzo skrupulatnie wybierała role niejednoznacznych, silnych dam osnutych melancholią . Wystąpiła w takich produkcjach jak: MATA HARI (1931), KRÓLOWA KRYSTYNA (1933) czy ANNA KARENINA (1935).
W czym tkwi magnetyzm Grety Garbo, o której mówiono, że przeszywa duszę na wskroś? W jej wielkich smutnych oczach? W niezwykłej świadomości ciała? Czy może w tajemniczej aurze, jaką wokół siebie roztaczała, bowiem najlepiej zarabiająca gwiazda MGM, stroniła bardzo od ludzi i ekstrawagancji, chroniąc niezwykle swoją prywatność. Przekonajcie się z nami poznając jej dwie zupełnie różne twarze aktorskie!
Najpierw ujrzymy jej kunszt aktorski w przejmującej roli francuskiej kurtyzany w DAMIE KAMELIOWEJ (1936) w reżyserii George’a Cukora. Później zobaczymy jak Garbo się śmieje, bowiem takim właśnie hasłem reklamowano komedię Ernsta Lubitsha - NINOCZKA (1939).
Zapraszamy Was na spotkanie z ikoną!
Bilety: 16 zł | Nie przyjmujemy rezerwacji.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW