Zainspirowani Waszym żywym zainteresowaniem jedną z bohaterek naszego kwietniowego cyklu, postanowiliśmy na zakończenie tego sezonu uczynić ją główną bohaterką, bowiem jest to nie byle kto! Zapraszamy na czerwcowy cykl DKF: NIEPOKORNA KATHARINE HEPBURN.
Choć z tym nazwiskiem na pewno kojarzymy inną aktorkę, której twarz widnieje na wielu plakatach, koszulkach, poduszkach itd. – Audrey Hepburn. Jednakże w Złotej Erze Hollywood królowała jeszcze jedna Pani Hepburn, która do dziś jest uznawana za jedną z najwybitniejszych aktorek w historii kina.
Katharine Hepburn (ur. 12 maja w 1907r. – zm. 29 czerwca 2003r.) zadebiutowała na ekranie rolą w filmie George’a Cukora A BILL OF DIVORCEMENT, który okazał się ogromnym hitem. Za rolę w swoim drugim filmie PORANNA CHWAŁA dostała swojego pierwszego Oscara. I nie ostatniego, bowiem Hepburn jest rekordzistką i zdobyła aż cztery statuetki Oscara oraz dwanaście nominacji. Choć ma na swoim koncie wiele wspaniałych i nagradzanych ról, ścieżka aktorki nie była od początku usłana różami. Przez jej odważny, jak na tamte czasy, wizerunek: noszenie spodni, brak makijażu, wyraźne i głośne wyrażanie własnych poglądów, wiele producentów nie wiedziało co począć z niepasującą do „klasycznego kanonu kobiecości” Hepburn. Przerwaniem złej passy była jej rola w filmie FILADELFIJSKA OPOWIEŚĆ, którą część z nas miała okazję obejrzeć na kwietniowym DKF-ie i zachwycić się niekwestionowanym talentem Katharine Hepburn. Jej bogata kariera rozciąga się od lat 30. do 90. i niemal w każdej dekadzie swojej działalności zapisała się w pamięci widzów i krytyków jakąś wspaniałą kreacją. Spośród ogromu tytułów warto wspomnieć chociażby: ŻEBRO ADAMA, AFRYKAŃSKA KRÓLOWA, ZGADNIJ KTO PRZYJDZIE NA OBIAD czy LEW W ZIMIE.
Najpierw przyjrzymy się początkom kariery Hepburn w jednej z najbardziej kultowych komedii omyłek lat 30.: DRAPIEŻNE MALEŃSTWO. Później odkryjemy jej zupełnie inną, mniej komediową twarz w filmie NAGLE, OSTATNIEGO LATA.
Bilety: 16 zł | Nie przyjmujemy rezerwacji.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW
reż. Howard Hawks
USA
1938
102’
David Huxley to stateczny antropolog, który zbiera fundusze dla muzeum. Niebawem do instytucji ma wpłynąć spora darowizna, ale pojawia się Susan. Szalona kobieta z lampartem na smyczy, która sieje zamęt, gdzie tylko się pojawi.
reż. Joseph L. Mankiewicz
USA, Wielka Brytania
1959
114’
Doktor Cukrowicz pracuje w podupadającym szpitalu psychiatrycznym. Aby przetrwać, klinika desperacko potrzebuje zastrzyku finansowego. Takiej pomocy jest w stanie udzielić zamożna, ekscentryczna wdowa, pani Venable.