28 lat później – Kino Muza
Wiemy, co gramy
28 YEARS LATER

28 lat później

28 lat później - okładka
reż. Danny Boyle
Wielka Brytania, USA
2025
126’
28 lat później - okładka

Danny Boyle, doceniony w ostatnich latach za SLUMDOG. MILIONER Z ULICY (10 nominacji do Oscara) i 127 GODZIN, powraca do świata wściekłych zombiaków. W 28 LAT PÓŹNIEJ pokazuje, gdzie ludzkość zawędrowała po apokaliptycznych wydarzeniach z oryginału z 2002 roku. Boyle ponownie łączy siły z Alexem Garlandem – równie głośne nazwisko we współczesnym kinie za sprawą EX MACHINY i CIVIL WAR – aby opowiedzieć nie tylko o zgliszczach odizolowanej Wielkiej Brytanii, ale przede wszystkim o chłopaku, który musi dorosnąć szybciej, gdy samotnie podejmuje się misji ratunkowej. Choć nie brakuje zarażonych zombie wypluwających z siebie hektolitry krwi, to Boyle oferuje więcej niż postapokaliptyczny film grozy. Sercem 28 LAT PÓŹNIEJ okazuje się intymna relacja matki i syna, pielęgnujących swoją bliskość w świecie pełnym drapieżników.

Spike’a (świetny debiutant Alfie Williams) poznajemy na inicjacyjnej wyprawie z ojcem (Aaron Taylor-Johnson), na której po raz pierwszy opuszcza wyspę zapewniającą przetrwańcom bezpieczeństwo. To dla niego okazja, aby wykazać się odwagą w duchu stereotypowej męskości, czyli będąc bezwzględnym, nieczującym strachu eliminatorem zombie. Jednak prawdziwym heroizmem wykazuje się, gdy postanawia ocalić Islę, swoją matkę (Jodie Comer). Trawi ją nieznana choroba, a w bezpiecznej przystani brakuje lekarza, który mógłby jej pomóc. Spike opuszcza ojca, który już spisał Islę na straty i rusza z matką na ląd, aby znaleźć jej ostatnią nadzieję – Dr Iana Kelsona (Ralph Fiennes) uznanego za ekscentryka.

Młody bohater reprezentuje pokolenie, którego siła tkwi w silnym uczuciu motywującym do ryzykownego działania. To melancholijna historia coming-of-age pod płaszczykiem survivalu, w której większym wyzwaniem od walki z zombie jest pogodzenie się ze stratą i zachowanie swojego człowieczeństwa, gdy cały świat trąbi o tym, że jest to niemożliwe. 28 LAT PÓŹNIEJ aktualizuje refleksje z oryginału z 2002 roku, w szczególności w kontekście Brexitu, epidemii COVID-19 i przybierających na sile nacjonalizmów.

 

EN

Danny Boyle, acclaimed in recent years for SLUMDOG MILLIONAIRE (10 Oscar nominations) and 127 HOURS, returns to the world of rabid zombies. With 28 YEARS LATER, he picks up the story two decades on from the apocalyptic events of the 2002 original. Boyle once again joins forces with Alex Garland – an equally big name in contemporary cinema thanks to EX MACHINA and CIVIL WAR – to explore not just the wreckage of an isolated Britain, but above all the journey of a boy forced to grow up too soon when he sets out on a perilous rescue mission.  Although there is no shortage of infected zombies spewing litres of blood, Boyle offers more than just a post-apocalyptic horror film. At the heart of 28 WEEKS LATER is the intimate relationship between a mother and son, fighting to preserve their closeness, in a world full of predators.

We meet Spike (a superb debut from Alfie Williams) on an initiatory journey with his father (Aaron Taylor-Johnson), leaving their island sanctuary that provides safety for the survivors for the very first time. That is an opportunity for him to prove his courage in the spirit of stereotypical masculinity, i.e. by being a ruthless, fearless zombie eliminator. But true heroism emerges when he chooses instead to save his mother, Isla (Jodie Comer). She is suffering from an unknown disease, and there is no doctor in the safe haven who can help her. With his father already resigned to her fate, Spike defies him and sets out across the mainland with Isla in search of their last hope – the eccentric Dr Ian Kelson (Ralph Fiennes).

This young protagonist represents a generation whose strength lies in a powerful feeling that motivates them to take risks. Beneath the survival horror trappings, this is a haunting coming-of-age tale, where the greater challenge lies not in fighting off the infected, but in learning to live with loss and to hold on to humanity when the world insists that it is impossible.

28 YEARS LATER reframes the questions raised by the 2002 original, resonating all the more sharply today in the wake of Brexit, the COVID-19 pandemic and rising nationalism.

Zwiastun

Kadry

Jeszcze dziś

Wszystko w porządku - kadr 14:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Wszystko w porządku Debiut węgierskiego reżysera Bálinta Dániela Sósa stawia bohatera przed wyborem: czy skłamać w obronie syna, czy ujawnić prawdę, która może na zawsze zmienić życie dwunastolatka?
Błysk diamentu śmierci - kadr 15:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Błysk diamentu śmierci Nostalgiczna, diabelnie elegancka i piekielnie wyrafinowana opowieść o kinie i tęsknocie, unurzaną w wizualnych skojarzeniach i audialnych nawiązaniach.
Eleanor wspaniała - kadr 16:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Eleanor wspaniała W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo. Opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o...
Brat - kadr 17:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Brat Poruszająca, brutalnie prawdziwa, lecz niepozbawiona czułości, historia walki o marzenia, rodzinę i miłość, autorstwa jednego z najciekawszych polskich reżyserów.
FILMOCZULE DLA EDUKACJI z ODN i WZiSS UMP - Ministranci - kadr 17:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 FILMOCZULE DLA EDUKACJI z ODN i WZiSS UMP - Ministranci Film balansuje między dramatem a czarnym humorem, a jego styl przypomina bardziej rapowy manifest niż szkolną katechezę.
Zgiń, kochanie - kadr 17:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Zgiń, kochanie Młoda matka, nie mogąc znaleźć oparcia w swoim mężu, zmaga się z irracjonalnym lękiem i przytłaczającą samotnością.
Bugonia - kadr 18:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Bugonia Yorgos Lanthimos jest wizjonerem kina, którego styl urzeka publiczność na całym świecie. Bugonia podąża za dwoma młodymi mężczyznami, którzy mają obsesję na punkcie spisków.
Nić widmo - kadr 20:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Nić widmo Londyn, lata pięćdziesiąte. Słynny krawiec Reynolds Woodcock wraz z siostrą Cyril stanowią centrum brytyjskiej mody, ubierając gwiazdy filmowe, rodzinę królewską, socjetę, damy...
Zgiń, kochanie - kadr 20:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Zgiń, kochanie Młoda matka, nie mogąc znaleźć oparcia w swoim mężu, zmaga się z irracjonalnym lękiem i przytłaczającą samotnością.
Eleanor wspaniała - kadr 21:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Eleanor wspaniała W swoim debiucie reżyserskim Scarlett Johansson łączy tematy starzenia się, rodziny, straty i tego, czym jest oszustwo. Opowieść o przyjaźni i historii zamienia się w opowieść o...
Gramy!
Do nieznanej ziemi
reż. Mahdi Fleifel
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące