Lodziarz – Kino Muza
Wiemy, co gramy
ICE CREAM MAN

Lodziarz

Mężczyzna podaje loda w rożku, w wafelku zamiast gałki lodowej jest głowa mężczyzny.
reż. Norman Apstein
USA
1995
86’
Plakat przedstawia dłoń trzymającą loda w rożku, kremowy lód ma demoniczne oblicze.

Na lody z nutką szaleństwa zaprasza kultowy lodziarz, który zmrozi wasze nerwy, rozerwie kubki smakowe, zmiażdży gałki i roztopi mózgi!

Lodziarza można od pierwszego wejrzenia albo pokochać, albo znienawidzić. Wszystko zależy od tego, czy ten kultowy horror komediowy z 1995 r. weźmie się na serio, czy jednak uwierzy twórcom przekonującym, że Lodziarz miał być pastiszem kina grozy. Tej wersji zresztą, dla własnego komfortu najlepiej się trzymać.

Obsada robi wrażenie, ale aktorstwo jest grubo poniżej pewnych standardów, podobnie zresztą jak realizacja. Mimo to, z jakiegoś dziwnego powodu Lodziarz wciąga od pierwszej sceny, balansującej na granicy tandety i umowności rekonstrukcji z programu typu true crime z lat 90.

Film zaczyna się od czarno-białej, stylizowanej na kino lat 30. sceny. Mały Gregory jest świadkiem, jak jego ukochany lodziarz zostaje zamordowany przez grupę gangsterów, którzy podjeżdżają pod jego ice trucka i w biały dzień przeszywają gradem kul. Straumatyzowany Gregory trafia do szpitala psychiatrycznego i już jako dorosły mężczyzna idzie w ślady swego idola z dzieciństwa. Jako lodziarz nie cieszy się jednak specjalną sympatią okolicznych dzieci, mieszkających na idyllicznym osiedlu. Może to przez szaleńczy grymas na twarzy? A może chodzi o to, że Gregory własnoręcznie produkowane lody zaprawia kawałkami ciał zwierząt i ludzi? Nie wiadomo. W każdym razie, tajemnicze zaginięcia dziwnie zbiegają się w czasie z dźwiękami melodyjki obwieszczającej pojawienie się samochodu lodziarza.

Film w kilku scenach ociera się o inteligentną satyrę na amerykańską klasę średnią, ale generalnie jest słabo. Natomiast dialogi bywają tak czerstwe, że tylko Clint Howard, brat Rona ratuje jakoś cały film przed katastrofą.. Z charyzmą i brawurą gra swoją pierwszą od lat główną rolę. Na ekranie towarzyszą mu prawdziwe legendy kina klasy B, które czasami pojawiają się jedynie na kilka minut. Olivia Hussey (Czarne Święta) gra ekscentryczną pielęgniarkę, David Warner (Gabinet figur woskowych, W paszczy szaleństwa) wciela się w pastora, Jan-Michael Vincent (gwiazda serialu Airwolf) jest niezbyt rozgarniętym detektywem, a Sandahl Bergman (Conan Barbarzyńca, Czerwona Sonja) jedną z uprzywilejowanych matek.

Lodziarz sponsorowany był częściowo przez firmę Converse, stąd liczne, nie do końca zrozumiałe ujęcia obuwia, które mogą zastanawiać w czasie seansu. Jednak nie jest to najdziwniejsze w tym filmie, co już samo w sobie powinno dać do myślenia.

 

Jeszcze dziś

Mężczyzna podaję czaszkę młodemu chłopakowi. 16:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 28 lat później Jeden z ocalałych po epidemii groźnego wirusa opuszcza małą wyspę i udaje się na stały ląd. Wkrótce odkrywa, że zmutowali nie tylko zarażeni, ale także ci, którzy przetrwali.
Dziewczynka czyta książkę podczas pobytu na pikniku. 17:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Małe miłości Z lekkością, czułością i humorem opowiada o wielkich emocjach. Zeskrobuje urazy jak starą farbę ze ścian, a tęsknoty i fantazje puentuje tanecznymi, popowymi piosenkami.
mężczyzna na moście z książką w ręku. 17:30 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Szpiedzy Agent wywiadu, kiedy na jego ukochaną żonę, Kathryn padają oskarżenia o zdradę. George musi wybrać, czy być lojalnym wobec małżonki czy kraju.
Ranny mężczyzna w towarzystwie zakonnicy. 18:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Fenicki układ Nowy film Wesa Andersona realizowany na podstawie scenariusza, który napisał ze swoim wieloletnim współpracownikiem Romanem Coppolą. Historia pewnej rodziny i jej biznesu.
Mężczyzna podaję czaszkę młodemu chłopakowi. 19:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 28 lat później Jeden z ocalałych po epidemii groźnego wirusa opuszcza małą wyspę i udaje się na stały ląd. Wkrótce odkrywa, że zmutowali nie tylko zarażeni, ale także ci, którzy przetrwali.
Para na spacerze w parku. 19:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Wiosna Juliette Pełna humanizmu i ciepłego humoru historia rodzinna. Francuska reżyserka w delikatny, ale i zniuansowany sposób eksploruje temat rodzinnych więzi, tajemnic oraz pojednania.
Mężczyzna podaję czaszkę młodemu chłopakowi. 20:45 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 28 lat później Jeden z ocalałych po epidemii groźnego wirusa opuszcza małą wyspę i udaje się na stały ląd. Wkrótce odkrywa, że zmutowali nie tylko zarażeni, ale także ci, którzy przetrwali.
Matka opiekująca się synem. 21:00 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Mizerykordia Opowiadając o stracie i pożądaniu, ceniony reżyser tworzy wyjątkowe połączenie kryminału i czarnej komedii, które przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom francuskiego kina.
Ranny mężczyzna w towarzystwie zakonnicy. 21:15 SALA 1 Otwiera się w nowym oknie - Bilety24 Fenicki układ Nowy film Wesa Andersona realizowany na podstawie scenariusza, który napisał ze swoim wieloletnim współpracownikiem Romanem Coppolą. Historia pewnej rodziny i jej biznesu.
Gramy!
Mike Hollingsworth - A peek inside Mike’s shorts
reż. Mike Hollingsworth
nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni
nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata
nazwa cel żywotność
_fbp Służy do śledzenia użytkowników. 3 miesiące