Thumb_plansza_tfn_2019_poznan

29.11.2019 - 05.12.2019

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO 2019

29 listopada w Kinie Muza w Poznaniu rozpoczynie się kolejna edycja Tygodnia Filmu Niemieckiego! Pokażemy 7 filmów, które stanowią przegląd najświeższych i najważniejszych tytułów wyprodukowanych przez naszych zachodnich sąsiadów. Jest to, jak co roku, szansa na przyjrzenie się pełnemu spektrum lokalnej sceny filmowej. Bez pomijania ze względu na rodowód, gatunek czy komercyjny charakter. Dla każdego po smakowitym gryzie z szerokiego menu. W programie znajdą się filmu nagradzane na międzynarodowych festiwalach filmowych (m.in. Berlinale) oraz tytuły, które nigdy nie będą dystrybuowane w Polsce.

Przegląd potrwa w Poznaniu przez tydzień i zakończy się seansem 5 grudnia.


29 listopada - 5 grudnia | Seanse o godz. 19:00 | Sala nr 1 
Bilety: 18/15/12 zł | Na wydarzenia specjalne nie przyjmujemy rezerwacji miejsc.

Program seansów w Kinie Muza:


Piątek | 29.11

➡ godz. 19:00 | ''MOJE DZIECIŃSTWO I JA'' | reż. Caroline Link | 100 min.
Hans-Peter, dziewięcioletni bohater najnowszego filmu Caroline Link, to najmłodszy przedstawiciel wielopokoleniowej zachodnioniemieckiej rodziny. Krótki wycinek z życia ludzi pamiętających jeszcze wojnę, ale już doświadczających efektów cudu gospodarczego lat 70., który oglądamy na ekranie, jest też opowieścią o przemijaniu. Zagłębie Ruhry i miasteczko Recklinghausen, gdzie rozgrywa się akcja filmu, przeobraziło swoje oblicze z przemysłowego na kulturalne. Zmianie uległy też relacje rodzinne. Hans-Peter jest wnikliwym obserwatorem toczącego się obok niego życia i ma wyjątkowy talent, aby obserwacje te wykorzystać w tworzonych na poczekaniu skeczach, dowcipach i parodiach.


Sobota | 30.11

➡ godz. 19:00 | ''OBRAZY BEZ AUTORA'' | reż. Florian Henckel von Donnersmarck | 185 min.
W 2004 roku berliński dziennik ‘’Der Tagesspiegel’’ opublikował artykuł, którego bohaterem był teść Gerharda Richtera, jednego z najsławniejszych współczesnych niemieckich artystów. Ojciec jego żony, lekarz ginekolog w czasie II wojny światowej, jako dyrektor kliniki w Dreźnie, współpracował przy wdrażaniu programu eutanazji dla osób psychiczne chorych. Artykuł ten stał się zalążkiem scenariusza filmu Floriana Henkela von Donnensmarcka. Kurt Barnert, podobnie jak jego pierwowzór, dorastał pod Dreznem, studiował w NRD malarstwo, a po ucieczce do Zachodnich Niemiec podjął dalszą naukę w Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie. To tu powstają słynne rozmyte obrazy, których źródłem były rodzinne lub gazetowe zdjęcia, i które w niezwykły sposób splatają losy sprawcy i ofiary.


Niedziela | 1.12

➡ godz. 19:00 | ''BŁĄD SYSTEMU'' | reż. Nora Fingscheidt | 118 min.
Benny nie jest łatwym dzieckiem. Naznaczona traumą, oddana przez bezradną matkę pod kuratelę Jugendamtu, osławionego niemieckiego ośrodka opiekuńczego dla dzieci i młodzieży, nie daje się wtłoczyć w wyznaczone przez wychowawców ramy funkcjonowania w otaczającym ją świecie. Dziewczynka ma za sobą liczne pobyty w klinice psychiatrycznej, nie udało się jej też umieścić w żadnej zastępczej rodzinie, przed jej nieznośnym charakterem kapitulują kolejne domy dziecka. Reżyserka portretując w swoim filmie system opieki nad dziećmi pozbawionymi możliwości dorastania w rodzinnym domu, stawia pytanie o jego sens. Bo czy można wychowywać kogoś bez zapewnienia mu jakiejkolwiek zastępczej więzi, skoro ta prawdziwa relacja z kimś bliskim nie może zostać zaspokojona?


Poniedziałek | 2.12

➡ godz. 19:00 | ''ZŁOTE RYBKI'' | reż. Alireza Golafshan | 112 min.
Oliver, młody karierowicz zarabiający pieniądze jako menadżer zarządzający kapitałem inwestycyjnym swoich klientów, śpieszy się na kolejne ważne biznesowe spotkanie. Niestety jego luksusowa limuzyna utknęła w korku, który nie może być przeszkodą w zbiciu fortuny, więc niecierpliwy przedsiębiorca decyduje się na brawurową jazdę pod prąd, której finał następuje w szpitalu, a kolejną konsekwencją wypadku jest wózek inwalidzki. Klinika rehabilitacyjna, w której ląduje bohater filmu jest koniecznością, ale Oliver nie zamierza się poddać i zrezygnować z prowadzenia interesów.


Wtorek | 3.12

➡ godz. 19:00 | ''WACKERSDORF''| reż. Oliver Haffner | 122 min.
Wackersdorf to niewielka miejscowość położona w Górnym Palatynacie, regionie północno-wschodniej Bawarii. Na początku lat 80., po wyczerpaniu się zasobów węgla brunatnego i zamknięciu okolicznych kopalń mieszkańcy borykali się z problemami wysokiego bezrobocia. Wtedy to u miejscowego wójta pojawiają się politycy i lobbyści z propozycją inwestycji, która raz na zawsze położy kres problemom, w miejscowości ma powstać zakład przerobu odpadów jądrowych, całkowicie bezpieczny i czysty. Mieszkańcy są przeciwni tej inwestycji. Protesty, jakie w latach 80. przetoczyły się przez ten region stały się symbolem oporu i sprzeciwu obywateli przeciwko politykom i ich powiązaniom z biznesem.


Środa | 4.12 

➡ godz. 19:00 | ''LOTTE W BAUHAUSIE'' | reż. Gregor Schnitzler | 105 min.
Lotte, młoda, mądra i utalentowana plastycznie kobieta, pracuje w zakładzie stolarskim ojca, pomagając mu prowadzić księgowość, a każdą wolną chwilę wykorzystuje na rysowanie. Podczas zamieszek ulicznych dziewczyna poznaje Paula, studenta Bauhausu i za jego namową postanawia wstąpić w mury nowej, awangardowej szkoły, która od niedawna działa w Weimarze. W wyniku tej nieakceptowanej przez ojca decyzji, Lotte będzie zmuszona opuścić dom i zerwać kontakty z rodziną. Film pokazuje też historię emancypacji kobiet. Studentki Bauhausu, choć chętnie przyjmowane na tę uczelnię, wcale nie miały w jej murach łatwo. Zgodnie z męskim wyobrażeniem o kobiecych predyspozycjach, powinny zajmować się tkactwem. Jeśli upierały się, aby pracować nad projektami architektonicznymi lub meblarskimi, były odsyłane z kwitkiem. I tylko niezwykły upór, determinacja i ciężka praca, pozwoliły im realizować własne pasje i zainteresowania.


Czwartek | 5.12

➡ godz. 19:00 | ''DIE TOTEN HOSEN W TRASIE'' | reż. Cordula Kablitz-Post, Paul Dugdale | 107 min.
Punkowa kapela z Düsseldorfu powstała w 1982 roku, sprzedała dotychczas ponad 19 milionów płyt i nie zamierza przechodzić na emeryturę. Film jest zapisem niedawnej trasy koncertowej ‘’Laune der Natour’’, promującej ich najnowszy album. Kamera obserwuje muzyków Die Toten Hosen na scenie i poza nią, zafascynowana ich niesłabnącą witalnością i maksymalnym zaangażowaniem w to, co robią. Tournée, obejmujące przede wszystkim niemieckie miasta, staje się również manifestem politycznym grupy, która otwarcie wyraża swój sprzeciw wobec rasizmu i ksenofobii.

MOJE DZIECIŃSTWO I JA

reż. Caroline Link | Niemcy | 100 min.

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO 2019 | BILETY 18/15/12 ZŁ | NIE PRZYJMUJEMY REZERWACJI

Poruszający film Caroline Link, oparty na biograficznej książce znanego niemieckiego komika, satyryka i showmana Hape Kerkelinga, jest, podobnie jak humor jego bohatera, często podszyty smutkiem.

Kup bilet

OBRAZY BEZ AUTORA

reż. Florian Henckel von Donnersmarck | Niemcy | 185 min.

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO 2019 | BILETY 18/15/12 ZŁ | NIE PRZYJMUJEMY REZERWACJI

Film Donnersmarcka to nie tylko szkic do biografii wybitnego artysty, to także opowieść o skomplikowanej niemieckiej powojennej historii.

Kup bilet

BŁĄD SYSTEMU

reż. Nora Fingscheidt | Niemcy | 118 min.

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO 2019 | BILETY 18/15/12 ZŁ | NIE PRZYJMUJEMY REZERWACJI

Benny nie jest łatwym dzieckiem. Naznaczona traumą, oddana przez bezradną matkę pod kuratelę Jugendamtu, osławionego niemieckiego ośrodka opiekuńczego dla dzieci i młodzieży, nie daje się wtłoczyć w wyznaczone przez wychowawców ramy funkcjonowania w otaczającym ją świecie.

Kup bilet

ZŁOTE RYBKI

reż. Alireza Golafshan | Niemcy | 109 min.

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO 2019 | BILETY 18/15/12 ZŁ | NIE PRZYJMUJEMY REZERWACJI

Oliver, młody karierowicz ulega wypadkowi, a kolejną konsekwencją wypadku jest wózek inwalidzki oraz pobyt w klinice. Bohater nie zamierza zrezygnować z prowadzenia interesów.

Kup bilet

WACKERSDORF

reż. Oliver Haffner | Niemcy | 122 min.

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO 2019 | BILETY 18/15/12 ZŁ | NIE PRZYJMUJEMY REZERWACJI

Wackersdorf to niewielka miejscowość położona w Górnym Palatynacie, regionie północno-wschodniej Bawarii. Na początku lat 80., po wyczerpaniu się zasobów węgla brunatnego i zamknięciu okolicznych kopalń mieszkańcy borykali się z problemami wysokiego bezrobocia. Protesty, jakie w latach 80. przetoczyły się przez ten region stały się symbolem oporu i sprzeciwu obywateli przeciwko politykom i ich powiązaniom z biznesem.

Kup bilet

LOTTE W BAUHAUSIE

reż. Gregor Schnitzler | Niemcy, Czechy | 100 min.

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO 2019 | BILETY 18/15/12 ZŁ | NIE PRZYJMUJEMY REZERWACJI

Lotte utalentowana plastycznie kobieta, pracuje w zakładzie stolarskim ojca, pomagając mu prowadzić księgowość, a każdą wolną chwilę wykorzystuje na rysowanie. Podczas zamieszek ulicznych dziewczyna poznaje Paula, studenta Bauhausu i za jego namową postanawia wstąpić w mury nowej, awangardowej szkoły, która od niedawna działa w Weimarze.

Kup bilet

DIE TOTEN HOSEN W TRASIE

reż. Cordula Kablitz-Post, Paul Dugdale | Niemcy | 107 min.

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO 2019 | BILETY 18/15/12 ZŁ | NIE PRZYJMUJEMY REZERWACJI

Punkowa kapela z Düsseldorfu powstała w 1982 roku, sprzedała dotychczas ponad 19 milionów płyt i nie zamierza przechodzić na emeryturę. Kamera obserwuje muzyków Die Toten Hosen na scenie i poza nią, zafascynowana ich niesłabnącą witalnością i maksymalnym zaangażowaniem w to, co robią.

Kup bilet
Buy_ticket
Przycisk_muza