NOWE HORYZONTY W MUZIE

Narrow_thumb_nowe-horyzonty-w-muzie-banner-www

NOWE HORYZONTY W MUZIE

W ramach cyklu: NOWE HORYZONTY W MUZIE zaprezentujemy Wam kinowe premiery filmów, które zachwyciły publiczność podczas MFF Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Jeśli nie mieliście okazji pojechać osobiście na festiwal albo nie załapaliście się na projekcję poszczególnych tytułów, to już teraz nic straconego! Najlepsze filmy będziecie mogli obejrzeć w Poznaniu na dużym ekranie w Kinie Muza.


W kolejnych miesiącach pokażemy:

/od 6 kwietnia/
"LATO 1993" | reż. Carla Simón | Hiszpania 2017 | 96 min.

"LATO 1993" to czarująca i niebanalna podróż w czasie. Film, który doceniła publiczność na całym świecie, w idealnych proporcjach wzrusza i bawi. Carla Simón, wyróżniona Kryształowym Niedźwiedziem na Berlinale, z wyczuciem portretuje proces przeżywania starty i ekscytację towarzyszącą budowie nowej rodziny. Jej film łączy w sobie ciepło i błogość z intensywnymi emocjami czasu dorastania. "LATO 1993" to film, który udowadnia, że szczęście można znaleźć wszędzie – wystarczy się rozejrzeć.

"Ten obsypany nagrodami film to prawdziwa perełka." - Aleksandra Lipczak, Przekrój

/od 20 kwietnia/
"NIE JESTEM CZAROWNICĄ" | reż. Rungano Nyoni | Francja, Wielka Brytania, 2017 | 90 min.

Kilkanaście minut trwała w Cannes owacja na stojąco dla Rungano Nyoni i jej mrocznej baśni, której akcja rozgrywa się w Zambii. Uznana za czarownicę i jako sierota bezbronna wobec oskarżeń, dziewięcioletnia Shula zostaje wysłana do obozu dla wiedźm. Wykluczone ze wspólnoty, odizolowane kobiety zmuszane są do ciężkiej pracy i traktowane jako turystyczna atrakcja (kilkoma satyrycznymi scenami reżyserka właściwie "pozamiatała" – by trzymać się akcesoriów wiedźm – sprawę tzw. turystyki cierpienia wiodącej szlakami przemocy i biedy). Każda z czarownic ma przytwierdzoną do pleców białą szarfę – po to, by nie mogła odlecieć. W filmie taką szarfą jest realizm, za sprawą którego baśniowy, magiczny świat nigdy nie traci związki z rzeczywistością. Idealnie dawkowane egzotyka i swojskość, symbolika i obyczajowy konkret, a do tego spora garść poezji, szczypta humoru oraz zjawiskowa mała Maggie Mulubwa w głównej roli – to wszystko tworzy czarodziejską filmową miksturę, działającą jeszcze długo po wyjściu z kina.

Buy_ticket
Przycisk_muza